امروز: یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

اوقات شرعی

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۶/۲/۴ - ۱۶:۳۱
حاشیه های کرسی آزاد اندیشی با حضور قدیری ابیانه / طرفداران دولت جلسه را دور زدند!
با وجود آنکه گروه های موافق و مخالف دولت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با یکدیگر توافق کرده بودند که از هر گروه سه نفر به نمایندگی سخنرانی کنند اما موافقان دولت در آخرین لحظات از حضور در جلسه منصرف شدن...
سرویس : اجتماعی
زمان : ۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۲۰:۰۲
شناسه خبر: ۴۲۵۰۸۹
 
چهره ماندگار جغرافیا:
برای ریزگردهای هامون راه حل دادم اما می گویند طرح شما سرطان زا است!
پرویز کردوانی گفت: سال 93 برای استاندار سیستان و بلوچستان تشریح کردم که بجای راه حل های موقت و پرهزینه باید یکبار و برای همیشه در مسیر بادهای 120 روزه سنگ ریخت. اما سال گذشته که یکی از نمایندگان زابل برای این طرح با بنده تماس گرفت از قول نماینده دیگر که سابقا معاون سازمان محیط زیست نیز بوده است گفت: این کار سرطان زا است!

پروفسور پرویز کردوانی در گفت و گو با مطالبه گر با اشاره به اینکه سازمان ملل مسئله ریزگردها را یک مسئله جهانی دانسته است و مقرر شده سال آینده نمایندگان 50 کشور در اینباره به ایران بیایند پرسید: " اکنون راه حل ایران برای ارائه به مجامع جهانی چیست؟ "

وی گفت: در مورد ریزگرد های هامون با توجه به سرعت بالای باد امکان شن پاشی و یا مالچ پاشی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مالچ از طریق بالابردن ضریب حرارتی خاک و تضعیف گیاهان اطراف به توسعه بیابان کمک می کند. از طرف دیگر بسیار شکننده است و با اولین عبور دام یا حیوانات از بین می رود و عمر مفید آن حداکثر 5 سال است.

این چهره ماندگار در زمینه جغرافیا افزود: در مسیر زابل به نهبندان که مسیر بادهای 120 روزه است تپه های سنگی بسیاری وجود دارد. با خرد کردن این سنگ ها بصورت قلوه سنگ و پاشیدن آن در مسیر باد به عمق یک انگشت می توان به مرور اثرات این بادها را کاهش داد و در لابلای آن از تخم گیاهان خودرو نیز استفاده کرد.

وی با انتقاد از نبودن عزم جدی برای رفع این مشکل گفت: این طرح را سال 93 با استاندار سیستان و بلوچستان در میان گذاشتم اما بعد از انتخابات مجلس که آقای دهمرده نماینده زابل با بنده تماس گرفت از قول آقای کیخا که خودشان از مدیران محیط زیست بوده اند به بنده گفت: " این طرح شما سرطان زا است"

وی در پایان گفت: اگراین طرح را سالیانه بر روی هزار هکتار از بیابان های این مسیر اجرا می کردند ظرف مدت 5 یا 6 سال مشکل برای همیشه برطرف می شد.

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال دیدگاه
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۶/۲/۱۰ - ۰۹:۰۹
حاشیه های حضور زیباکلام در زاهدان / صادق زیبا کلام: احمدی نژادیسم بد است اما احمدی نژاد باید تایید صلاحیت می شد!
صادق زیبا کلام نیمه شب گذشته با ملاحضه های فراقانونی مدیران دانشگاه سیستان و بلوچستان در این دانشگاه حضور یافت و اعلام کرد به دولت روحانی نمره قبولی می دهد.صادق زیبا کلام نیمه شب گذشته با ملاحضه های ف...
۱۳۹۶/۲/۴ - ۱۶:۳۱
حاشیه های کرسی آزاد اندیشی با حضور قدیری ابیانه / طرفداران دولت جلسه را دور زدند!
با وجود آنکه گروه های موافق و مخالف دولت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با یکدیگر توافق کرده بودند که از هر گروه سه نفر به نمایندگی سخنرانی کنند اما موافقان دولت در آخرین لحظات از حضور در جلسه منصرف شدن...
۱۳۹۶/۲/۳ - ۱۲:۱۸
آیا روحانی سرقت علمی کرده است؟
دانشگاه گلاسکو مدعی است در حال بررسی شکایت ها برای لغو درجه دکترای حسن روحانی رئیس جمهور ایران است!
۱۳۹۶/۲/۲ - ۱۲:۲۳
حرف روحانی را باور کنیم یا رأی نماینده‌های روحانی؟
اگر ۲ عضو دولتی کمیسیون تبلیغات هم‌نظر با نماینده صداوسیما در پخش زنده مناظرات بودند، چگونه نتیجه رأی کمیسیون، حذف زنده مناظرات بود؛ حرف روحانی را باور کنیم یا رأی نماینده‌های روحانی؟
۱۳۹۶/۲/۲ - ۱۲:۱۹
کفتربازی سیاسی!
با آنکه معمول نبوده است رئیس جمهور مستقر در دور دوم رقابت‌ها نامزد مکمل، پوششی، یا نامزد دوم داشته باشد، اما در این دوره بر خلاف عرف رقابت‌ها این اتفاق افتاده است.
۱۳۹۵/۱۲/۱۱ - ۱۶:۱۹
گزارش تصویری / برگزاری کنگره شهدای دانشجو در زاهدان
کنگره بزرگداشت 70 شهید دانشجوی سیستان و بلوچستان برگزار شد.
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ - ۱۵:۴۸
خوشحالی دانشجویان از پرداخت وام در روز سفر رئیس جمهور
همزمان با سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان کام دانشجویان این استان با پرداخت وام هایشان شیرین شد.
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ - ۰۸:۴۹
نامه تشکل های دانشجویی سیستان و بلوچستان خطاب به رئیس جمهور / ما از عملکردتان شرمنده هستیم!
38 تشکل دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور ضمن یادآوری وعده های دولت تدبیر برای این استان خواستار حضور رئیس جمهور در جمع دانشجویان و گفت و گوی دو طرفه در زمان حضورش...
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ - ۰۶:۳۱
دیدار و گفتگوی جوانان مطالبه گر سیستان با استاندار سیستان و بلوچستان + تصاویر
جمعی از جوانان مطالبه گر سیستانی ، همراه با جمعی از فعالین دانشجویی ، سازمان های مردم نهاد حوزه سیستان ، با استاندار سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو کردند